Лубенська районна військова адміністрація
Полтавська область
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Відновлення документів про право власності: основні аспекти

Дата: 31.03.2025 16:47
Кількість переглядів: 8

Документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно, включають: договір купівлі-продажу, договір дарування, договір міни, свідоцтво про право власності, свідоцтво про право на спадщину та інші.

Фото без опису

У разі втрати або пошкодження таких документів можна отримати їх дублікат. Його видають нотаріус або орган місцевого самоврядування після подання письмової заяви особисто або через представника.

Для отримання дубліката необхідно подати такі документи:

  • заява з підписами всіх повнолітніх співвласників житла;
  • копії паспортів або свідоцтв про народження для дітей, що є співвласниками;
  • довідка з поліції про втрату або викрадення документа.

Звертаємо увагу на особливості відновлення документів, виданих:

до 1 січня 2013 року – державний реєстратор використовує відомості з Державного земельного кадастру, архіву Реєстру прав власності на нерухоме майно або бюро технічної інвентаризації. Варто надати копії будь-якого із документів, що підтверджують право власності;

після 1 січня 2013 року – витребування дубліката не потрібне, адже вся інформація вже міститься в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (ДРРП).

Якщо отримати дублікат неможливо, власник майна може звернутися до суду з позовом про визнання права власності або встановлення юридичного факту. Це актуально, якщо право власності оспорюється або не визнається іншими особами.

Захист своїх прав на нерухоме майно є важливим юридичним кроком, і своєчасне відновлення правовстановлюючих документів допоможе уникнути можливих правових проблем.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора